fbpx
nSales - Sales made simple
Integrer dit økonomisystem med Shopify

Spar tid og penge ved at integrere dit økonomisystem med din Shopify. Sådan kommer du i gang – nemt og enkelt.

3 fordele ved at integrere Shopify med dit økonomisystem

Driver du en webshop gennem Shopify? Og bruger du et økonomisystem eller ERP-system i din forretning? Så har vi en god nyhed til dig. Du kan integrere dit økonomisystem med din Shopify og opnå masser af fordele.

Her i artiklen præsenterer vi dig for tre fordele, der er relevante for dig, når du driver din forretning. Tre fordele, som vil gøre din hverdag nemmere og styrke din forretning og dit brand.

Lyder det som noget for dig? Så er du landet på rette sted. Læs med her for at lære mere om, hvordan du kommer i gang med integrationen mellem Shopify og dit økonomisystem.

Hvad er et økonomisystem?

Det kan siges meget simpelt. Et økonomisystem bruges til at styre økonomien i en virksomhed. Det går også under andre navne, som bogføringssystem eller regnskabsprogram – kært barn har jo som bekendt mange navne.

Når du som virksomhed bruger et online eller cloud-baseret økonomistyringssystem, betaler du løbende for et abonnement. Med online, cloud-baserede løsninger er der en betydeligt lavere risiko for, at du mister dine data. Det hele gemmes nemlig på udbyderens servere, så du ikke mister data, hvis dine egne servere går ned.

Et ERP-system (enterprise resource planning) er ikke helt det samme som et økonomisystem. Det er et mere udvidet forretningssystem, som håndterer både kundedatabaser, ordrer og transaktioner. Der kan indgå et økonomisystem i ERP-systemet.

Nogle virksomheder har stor gavn af og behov for at benytte et ERP-system, hvorimod andre virksomheder har større nytte af enkelte, fokuserede systemer. Ofte kommer det an på, hvor stor din virksomhed er.

Hvorfor skal du integrere dit økonomisystem med Shopify?

Ja, hvorfor egentlig? Det er der ganske god grund til, for du kan nemlig få meget mere udbytte af dine ressourcer og undgå spild – af både tid og penge.

#1 Du sparer tid

Først og fremmest vil integrationen mellem dit økonomisystem og Shopify spare dig for en masse tid. Du slipper nemlig for en hel del manuelt arbejde, fordi data nu overføres helt automatisk mellem din shop og dit regnskabssystem.

Med integrationen opnår du et bedre work-flow, fordi det giver dig muligheden for at strømline dine operationelle processer – uden at gå på kompromis med resultatet.

Hvordan gør det en forskel i din forretning?

Det betyder, at du får mere tid til alt det, du er bedst til. Du kan udvikle og vækste din forretning uden at bekymre dig om de manuelle opgaver, du slipper for. Du bruger din tid på den måde, der gavner virksomheden mest.

#2 Du undgår fejl

Når du minimerer antallet af manuelle opgaver, vil der helt automatisk ske færre fejl. For om vi vil det eller ej, begår vi mennesker af og til ubevidste fejl.

Ved at lave en automatisk overførsel af data mellem din Shopify og dit økonomisystem, kan du vide dig sikker på, at bogføringen altid er i orden. Du skal kun arbejde med dine data én gang, og så klarer integrationen selv overførslen mellem dine systemer.

#3 Du sparer penge

Som sagt sørger integrationen for, at du sparer tid og undgår fejl – og derfor sparer du også penge. Det koster nemlig på bundlinjen, når du bruger din tid på unødvendige opgaver. Opgaver, som ikke er din spidskompetence. Derudover koster fejl også på bundlinjen, fordi det skal løses og justeres, når det sker.

Hvis du integrerer dit økonomistyringssystem med din shop, har du også mulighed for at spare penge på din bogholder.

Måske kan du endda spare penge på din bogholder, fordi meget af arbejdet klares helt automatisk.

Fællesnævneren for de tre fordele er, at det bliver nemmere og sjovere for dig at drive en succesfuld virksomhed. Gør brug af automatisk overførsel af data, så du kan fokusere på dit brand og dit produkt.

Lad teknologien overtage det tidskrævende, men nødvendige arbejde.

Få flere gode råd fra din Shopify-ekspert her.


E-conomic, Business Central, Uniconta eller et helt fjerde system

Hvad enten du bruger det ene eller det økonomisystem eller et fuldt ERP-system, kan du med fordel integrere det med Shopify.

Måske gør I brug af en af følgende i din virksomhed:

  • E-conomic
  • Dynamics 365 Business Central
  • Dinero
  • Uniconta
  • Visma
  • Billy.

Ellers kan du sagtens sætte endnu flere muligheder på listen. Netop fordi Shopify er en utroligt populær platform til e-commerce, er der et hav af integrationsmuligheder. Både regnskabssystemer og større ERP-systemer kan integreres til Shopify, så du ikke skal arbejde med dit data mere end én gang.

Med en god integration mellem din Shopify-shop og dit økonomisystem kan du se dine data i realtid. Du kan derfor hele tiden følge med i dine tal – det kører på skinner helt af sig selv. Din integration skal også kunne følge med din virksomhed, når I vækster. Derfor skal integrationen være skalérbar.

Gør dine arbejdsgange nemmere og sjovere med en integration, der sørger for automatisk dataoverførsel. Er du klar?

Mange andre brands har allerede styrket deres forretning ved at optimere deres nuværende løsninger. Læs mere om vores cases her.

Er du klar til at integrere dit økonomisystem med Shopify?

Der er flere muligheder, når du vil integrere din Shopify med dit økonomisystem.

Du kan eksempelvis bruge en app til integrationen – såsom IEX eller 2App. Med en af disse apps kan du helt selv sørge for at integrere din shop med dit økonomisystem eller ERP-system med en abonnementsløsning.

Hos nSales har vi udviklet vores helt egen integration. Med den kan vi nemt hjælpe dig i gang med at integrere din Shopify med dit økonomisystem. Vi kan sætte vores kvalitetsstempel på integrationen, og vi kender den som vores egen bukselomme.

Vil du lære mere om fordelene ved at integrere dit økonomisystem med din Shopify? Vi er eksperter på lige netop dette område, så du må endelig spørge løs. Vi glæder os til at give dig del i de fantastiske fordele, integrationen sørger for.

Kontakt os og lad os sammen dykke ned i mulighederne.

Vi ringer dig op om lidt

– bare indtast dit telefon nr og e-mail adresse